Doorzoek deze blog

vrijdag 17 februari 2012

Kabouter Nieuws 2

Gegroet samen!
Daar ben ik weer!
Mijnheer Amroth heeft me de rechten gegeven om te posten wanneer ik maar wil.
Ik ben vandaag direct met pen en papier op pad gegaan door Montyrix Valley.
En ik heb weer heel wat beleefd.
Eerst ben ik naar Mc Pain gegaan, Mc Pain is een beetje de uitvinder van ons dorp.
Deze keer had hij wat zinnigs uitgevonden namelijk een indrukwekkende vliegmachine.
Het was van metalen gemaakt en het was uitgerust met enkele wapens.
Door te trappen op trappers kreeg je het wonderbaarlijke ding de lucht in.
Nou ben ik goed bevriend met Mc Pain,  dus ik vroeg hem hoeveel het kostte
Ik mocht een proef vlucht maken en als het lukte mocht ik dat ding gratis houden.
Ik voelde er wel wat voor om een eindje te vliegen in dat ding en dus ging ik er voor.
Na een paar flinke trappen kwam het toestel van de grond,  ik vloog! .
Ik had al gauw in de gaten dat ik harder moest trappen om in de lucht te blijven.
Na nog een paar keer trappen zat ik al op zo'n kleine 20 meter denk ik.
Ik had een prachtig uitzicht op de vallei en genoot er dan ook van.
Maar al gauw vloog ik boven vijandig gebied.
Ik vloog over de door de vampiers  van Dragunvell veroverd gebied.
Ik trapte nog harder en hield de knuppel naar boven. Toen ik op ongeveer 40 à 50 meter zat begon ik weer moe te worden.
Maar opeens bedacht ik me dat als ik nog wat hoger zou vliegen best wel wat bommen naar beneden zou kunnen gooien.
Als ik zo hoog zat was ik moeilijker te raken en kon ik door middel van een duikvlucht veel snelheid winnen en terug naar het dorp vliegen.
Gauw keek ik in het kastje,  daarin lagen 3 knoflook druk bommen. Als zo"n ding een klap krijgt knalt het uit elkaar.
Verder lagen er 2 Brandbommen in.
Prachtig spul!  , de elfen hadden ons heel wat oorlogs materiaal gegeven.
daar was het moment,  ik zat op ongeveer 100 meter.
Ik zag het kamp van de vijand liggen.
Hoppa! Daar ging de eerste knoflook druk bom links! En de volgende 2 rechts! .
Ik vloog een paar meter verder en gooide de brandbommen naar een gebouw waarvan ik dacht dat het een opslag gebouw was.
Na een paar seconde begon het gebouw te roken als een gek.
Ik had gelijk,  er lag veel hooi in opgeslagen en ander brandbaar spul.
Gauw zette ik de duikvlucht in en vloog naar mijn dorp.
De landing was succesvol.
Iedereen vroeg aan mij waar die rookwolken vandaan kwamen.
Met trots meldde ik dat ik het kamp van de vijand had gebombardeerd.
Overal klonk gejuich!
Iedereen was in de feest stemming
Dat had ik Maar mooi geflikt dacht ik.
Nu nog steeds zijn wij aan het feesten op mijn overwinning op de vijand.
Richmond Mc Vivaldi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten