Doorzoek deze blog

donderdag 16 februari 2012

Energy Drink

Ongeveer Iedereen kent het wel, vermoeid of dorstig, gauw, een blikje drinken kopen.
In de meeste gevallen is het een goedkoop blikje energy. Zoals dit blikje Slammers van €0,29.
Maar heeft u wel eens afgevraagd wat er in zo'n blikje zit? Meestal :
- Cafeïne
- Taurine
- heel veel suiker
En kleurstoffen.
Cafeïne is dat spul dat je dus energie geeft.
Taurine is stierengal spul (geen idee waarom het er in zit...)
En Met veel suiker bedoel ik ook echt veel suiker. In dit blikje (250ml) zit 28,3 g
ram suiker. Dat staat gelijk aan 8 à 9 suikerklontjes.
De meeste mensen staan er niet bij stil dat dat ongezond veel suiker is. Vooral jeugdigen drinken het graag. Ik zelf dronk het ook graag, dagelijks 2 à 3 blikjes. Tot ik me verveelde en eens las wat er op het etiket stond. Zo, dat moest ik even kwijt. Amroth De Elf. ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten